14.7 C
Vancouver

Namirnice koje nepovoljno utiču na pamćenje

Kvalitetna ishrana sinonim je za dobro zdravlje, a još više ukoliko se pritom bavimo fizičkom aktivnošću. Zdrave namirnice ključne su da sve u našem organizmu funkcioniše kako treba i zato je dobro znati šta konzumirati, a šta izbegavati. Na primer, postoji niz namirnica koje smanjuju nadutost i druge koje su bogate biljnim proteinima. Zato moramo odrediti šta nam je cilj i okrenuti se ovim namirnicama da iz njih izvučemo maksimum.

Ono što je zajedničko svima je spisak namirnica koje moramo što više izbegavati jer našem telu ne donose ništa dobro. Nutricionista s Harvarda pripremio je studiju koja detaljno opisuje namirnice koje štete našem pamćenju. Prema rečima stručnjaka, „crevne bakterije mogu pokrenuti metaboličke procese i upalu mozga koji utiču na pamćenjeˮ. To su namirnice čiji upotrebu moramo smanjiti ako želimo da povedemo računa o zdravlju našeg mozga.

Hrana koja narušava pamćenje

Dodati šećeri

Konzumiranje nezdrave prerađene hrane poput peciva i bezalkoholnih pića, koja su često krcata rafinisanim i dodatim šećerima stručnjaci nikako ne preporučuju. Ona ubrzava celokupan proces starenja, uključujući i mozak.

Pržena hrana

Ishrana koja uključuje prženu hranu u velikom obimu je u nekoliko studija povezana sa slabom koncentracijom. Osim toga, ona je zaslužna za visoku stopu gojaznosti u mnogim zemljama. „Ako jedete prženu hranu svaki dan pokušajte da se ograničite na jednom nedeljno. Ako je to nedeljna navika, pokušajte da je svedete na jednom mesečnoˮ, preporučuje ona.

Višak ugljenih hidrata

Istina je da su ugljeni hidrati neophodni u uravnoteženoj ishrani zbog energije koju nam daju, ali morate znati kako da ih odaberete. Dele se na tri: one sa visokim, srednjim i niskim glikemijskim indeksom, a prioritet moramo dati onima s niskim. To b značilo: zeleno lisnato povrće, mahunarke, voće… I izbegavajte, koliko je to moguće, namirnice kao što su: krompir, beli pirinač, beli hleb…

Alkohol

Mnoge studije povezuju neumerenu upotrebu alkohola s povećanim rizikom od demencije. Konzumiranje do 14 čaša alkohola nedeljno povećava ovaj rizik eksponencijalno, navodi se u izveštaju British Medical Journal-a.

Nitrati

Nitrati se koriste kao konzervansi za meso za poboljšanje njegovog izgleda. Velika potrošnja ovih materija povezana je s depresijom. Stručnjak s Harvarda preporučuje da pogledate etikete i pazite da se ti proizvodi, umesto da se čuvaju nitratima, održavaju heljdom.

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име

OSTALI KOMENTARI

KANADA

Najnovije vesti i priče

Obilježeno 17 godina rada Autoputeva Republike Srpske; Glavni cilj spojiti Banjaluku i Beograd

Preduzeće Autoputeva obilježilo je 17 godina preduzeća, te tok...

Matiji Bećkoviću uručena Puškinova medalja za životno djelo

Srpskom akademiku Matiji Bećkoviću uručena je danas u Novom...

Basketaši Srbije pobijedili Francusku i osvojili bronzanu medalju na SP u Varšavi

Basket 3x3 reprezentacija Srbije osvojila je bronzanu medalju na...

BDP otvorilo letnju scenu predstavom “Naši roditelji”

Beogradsko dramsko pozorište, otvorilo je sezonu na letnjoj sceni....