14.7 C
Vancouver

Jedan vitamin ključan u sprečavanju artritisa ili smanjenju težih simptoma?

Izvor:B92

Nijedna promena životne navike ne može da garantuje da nećete da dobijete artritis, ali postoje navike kojima biste mogli da utičete na smanjenje rizika od težih simtpoma te bolesti.

Neke od tih navika imaju veze sa ishranom, a nove studije tvrde da bi suplementacija vitamina E mogla da pomogne u prevenciji i lečenju reumatoidnog artritisa, piše Index.hr.

U studiji objavljenoj krajem aprila ove godine u časopisu European Journal of Clinical Nutrition, istraživači iz bolnice Xi’an Honghui iz kineske pokrajine Šensi analizirali su podatke iz brojnih izvora o mogućnosti da suplementacija ovim vitaminom utiče na ishode povezane sa navedenom bolešću.

Velika metaanaliza otkrila je da dodaci vitamina E imaju pozitivan efekat na osobe sa reumatoidnim artritisom, ublažavajući probleme osjetljivosti zglobova i njihovim oticanjem.

“Sposobnost vitamina E da obnovi crevnu barijeru i poboljša rad gastrointestinalnog trakta može biti povezana sa prevencijom i lečenjem reumatoidnog artritisa”, pišu autori studije.

“Dodaci vitamina E koji se koriste redovno mogu da pomognu osobama sa ovim oboljenjem u smanjenju nelagode u zglobovima, otoka i ukočenosti, kao i poboljšanju njihov ukupnog kvaliteta života.”

Međutim, nutricionistkinja Džiner Haltin upozorava da se ne preporučuje suplementacija bez prethodnog savetovanja sa doktorom:

“Imajte na umu da dodaci vitamina E mogu biti u interakciji sa nekim drugim suplementima i lekovima.”

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име

OSTALI KOMENTARI

KANADA

Najnovije vesti i priče

Obilježeno 17 godina rada Autoputeva Republike Srpske; Glavni cilj spojiti Banjaluku i Beograd

Preduzeće Autoputeva obilježilo je 17 godina preduzeća, te tok...

Matiji Bećkoviću uručena Puškinova medalja za životno djelo

Srpskom akademiku Matiji Bećkoviću uručena je danas u Novom...

Basketaši Srbije pobijedili Francusku i osvojili bronzanu medalju na SP u Varšavi

Basket 3x3 reprezentacija Srbije osvojila je bronzanu medalju na...

BDP otvorilo letnju scenu predstavom “Naši roditelji”

Beogradsko dramsko pozorište, otvorilo je sezonu na letnjoj sceni....